Protech Orthopedie Protech Orthopedie is uw vertrouwde partner voor al uw orthopedische apparatuur of het nu gaat over prefab hulpmiddelen of maatwerk! Steunkousen Wanneer uw aderen uit vorm raken....voelen uw benen zwaar en vermoeid aan. "Zolang we geen beenklachten hebben staan we er niet bij stil dat onze benen ons een leven lang moeten dragen. Meestal merken we pas dat we meer zorg aan onze benen moeten besteden als ze pijn gaan doen of als we spataderen krijgen. Bij sommige mensen gebeurt dat eerder dan bij andere, omdat het steunweefsel in de benen in aanleg zwak is, of omdat men een beroep heeft waarbij de benen zwaar worden belast. Vroegtijdige voorzorgsmaatregelen zijn het voornaamste bij het voorkomen van aderaandoeningen. Wij helpen u daarbij. Met belangrijke informatie, nuttige tips en een speciale Veno-training, die zorgt dat uw benen in goede conditie blijven. Er zijn velerlei oorzaken voor aderaandoeningen: gebrek aan beweging, lang zitten of staan, meerdere zwangerschappen, zwakte van het bindweefsel of erfelijke aanleg. Onze tip: behoort u tot deze risicogroepen, let dan op de eerste tekenen voor een aderdoeningen zoals: jeuk, een moe, loom en zwaar gevoel in de benen en soms ook trillingen in de benen. Oorzaak hiervoor is dat de beenspieren (m.n. de kuitspier) het pompvermogen van het hart onvoldoende ondersteunen. Het bloedtransport naar het hart is ontoereikend. Het gevolg: de druk op de aderwanden wordt groter, de aderen zetten uit. Daardoor kunnen de aderkleppen niet meer goed sluiten en het bloed hoopt zich op in de benen. Zo kunnen spataderen ontstaan. Flebologie Laat u op de juiste manier behandelen...met een therapie, die druk uitoefent. Er zijn vele mogelijkheden bij het behandelen van aderaandoeningen: compressietherapie, een operatieve ingreep of het gebruik van medicijnen. Compressietherapie:  Behandeling waarbij men gebruik maakt van compressiekousen (in de volksmond steunkousen genoemd). Sclerotherapie: Deze methode is vooral geschikt bij kleine aderen en in een vroeg stadium. De werking: er wordt een middel in de ader gespoten, waardoor deze verkleeft. Na een dergelijke behandeling dient er ook nog compressietherapie te worden toegepast. Operatieve behandeling: Indien het gaat om de aderen aan de oppervlakte van de benen, dan kunnen deze middels zogenoemd "stripping" operatief worden verwijderd. Ook hier is het raadzaam compressiekousen te dragen. Medicijnen: Medicijnen vormen een ondersteuning bij de therapie, d.w.z. dat ze de symptomen bij aderaandoeningen zoals zwellingen en het zware gevoel in de benen verminderen. De basis vormt nog altijd de therapie met compressiekousen resp. panty's. Het principe: ze oefenen op bepaalde plaatsen een precies gedefinieerde druk uit. Deze wordt vanaf de enkel tot aan het bovenbeen geleidelijk minder. Het resultaat: verwijding van de aderen wordt tegengegaan, de aderkleppen werken weer en de bloedstroom naar het hart wordt ondersteund. Onaangename zwellingen, die door het naar buiten treden van bloed en lymfevloeistof (vocht)in het weefsel ontstaan, worden snel minder. U voelt direct resultaat! Compressiekousen zijn zeer geschikt voor een langdurige behandeling bij aderaandoeningen, want ze hebben een groot voordeel: hun effect heeft geen bijwerking. Naast de klassieke kleuren zijn  spataderkousen of therapeutische kousen ook in modieuze, per seizoen wisselende kleuren beschikbaar! Maatname Een correcte maatname is van groot belang vermits een  niet passende kous  ernstige gevolgen kan hebben voor uw gezondheid. Dit wil zeggen dat therapeutische of spataderkousen nooit op schoenmaat taille omtrek of lengte of grootte verkocht worden.  Het “lenen” of tijdelijk gebruiken van iemands anders kousen is dus ronduit, gewoonweg  gevaarlijk. Download hier de indeling volgens klasse.